Plaatsing | ||
---|---|---|
23-09-2009 | Logo UT een broodje aap-verhaal? |
|
'In een toenemend competitieve omgeving moeten we ons als UT nationaal en internationaal beter op de kaart zetten'. citaat: dr. Anne Flierman >> |
Huisstijl UT: minder dan zeven ton Enschede, 21 september – Het ontwerp van de nieuwe huisstijl voor de Universiteit Twente (UT) door Studio Dumbar heeft (met BTW) 6,75 ton gekost. Dat is inclusief alle sjablonen die het mogelijk maken vanaf nu veel efficiënter te werken met centrale inkoop en ‘preferred suppliers’. Dat zegt dr. Anne Flierman, voorzitter van het College van Bestuur van de UT, in reactie op verhalen in de media die zelfs tot Kamervragen hebben geleid. "De oude huisstijl van de UT is 25 jaar meegegaan. De uitgaven voor een nieuwe moeten dan ook gezien worden als een investering voor langere termijn in een noodzakelijke, scherpere profilering van onze universiteit. In een toenemend competitieve omgeving moeten we ons als UT nationaal en internationaal beter op de kaart zetten. We willen meer excellente studenten, talentvolle medewerkers en de nodige onderzoeksmiddelen aantrekken", aldus Flierman. Het bedrag van 3 miljoen euro is onjuist. Naast het ontwerp van een nieuwe huisstijl worden voor een totaalbedrag -inclusief BTW - van 2,2 miljoen, met reserveringen voor onvoorzien, gebouwen, drukwerk en het wagenpark van de UT gefaseerd, dat wil zeggen op de noodzakelijke vervangingsmomenten, van de nieuwe uitingen voorzien en wordt de productie van allerlei materialen gestroomlijnd. Op afzienbare termijn geeft dat inverdieneffecten, omdat niet alleen op lopende kosten wordt bespaard maar ook omdat elk onderdeel van de universiteit niet steeds nieuwe ontwerpvarianten meer hoeft te laten maken. Naschrift redactie: |