Actueel uit Stad & Ambt


Plaatsing  
 
01-07-2008  

Klanten geven Sociale Zaken in 2007 een zeven

 

Klanten waardeerden de dienstverlening van Sociale Zaken van de gemeente Almelo in 2007 met gemiddeld een 7. Op vrijwel alle aspecten is de klanttevredenheid in Almelo in dat jaar toegenomen: in 2006 kwam Almelo uit op gemiddeld een 6,7. De groeiende klantwaardering sluit aan op de doelstellingen in het collegeprogramma van burgemeester en wethouders. Als ambitieuze stad wil Almelo ook te boek staan met een goede dienstverlening op alle fronten en met een zorgvuldige, persoonlijke en servicegerichte stijl. Het onderzoek naar de klanttevredenheid vindt jaarlijks plaats bij meerdere gemeenten. Het wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau SGBO. Met gemiddeld een zeven in 2007 haalt Almelo een vergelijkbare waardering als andere sociale diensten in het land die meedoen met het onderzoek. Het in 2006 gestarte verbetertraject werpt zichtbaar zijn vruchten af. De hoogste klant-waardering in 2007 bestaat er voor de ‘stiptheid in uitbetaling’ met een 8,1. Waardering is verder voor de openingstijden (7,2) en voor bejegening door het personeel (7,6). Gemiddeld scoort Almelo op die punten iets hoger dan landelijk. Vergeleken met 2006 is de waardering het sterkst gegroeid voor de informatievoorzienig door Sociale Zaken: van een 6,1 in 2006 naar een 6,7 in 2007.

Archief
Terug naar vorige pagina