Vanmorgen werd het traject opgemeten om te kijken of er afwijkingen waren ten opzichte van het ontwerp.
De reflector die de stralen weerkaatst...
...komende van dit apparaat.
Deze kabels moeten alle signalen in de spoorstaven doorgeven voor o.a. het beveiligingsysteem.
Via de meetkabels - die aan de spoorstaven zijn geklemd - wordt gecontroleerd of de spoorstaven de diverse stromen geleiden.
In plaats van vele handen maakt in dit geval een ketting 'licht werk' bij het weggraven
van ballast voor de aanleg van een 'retour-leiding' vanaf de bovenleidingmast.
Bij Almelo de Riet wordt overbodige ballast tussen de spoorstaven eruit gerold en erbuiten geplaatst.
De borden links en rechts naast de spoorbaan houden in dat de snelheid maximaal
80 km/h mag zijn na dit bord; goederentreinen mogen niet harder dan 60 km/h.
Even na 16:35 uur komt de EUrailscout Almelo bnnengereden. Dit is de testtrein met daarin de meet-apparatuur.
Links staat de locomotief van VolkerRail, die deze trein over het traject trekt/duwt.
De testtrein en locomotief worden aan elkaar gekoppeld.
Het duurt tot 19:30 uur voordat de meettrein zich laat zien.
De medewerkers van Prorail hadden een goed uitzicht op de verrichtingen van de meettrein.