Verkeerslichten van de Van Rechteren Limpurgsingel weigeren dienst en veroorzaakten hierdoor grote hinder.
De gemeente Almelo kon via haar eigen systeem - of via de politie - vernemen dat deze storing optrad.
Nadat de hoogwerker is gearriveerd worden de lantaarns gecontroleerd.
Vanuit de kast wordt ~220V omgezet naar ~42V voor de led-verlichting,
waarbij het vermoeden bestond dat er kortsluiting is ontstaan binnen het 12.x-stroom-circuit.
Assistentie werd ingeroepen nadat een doorgebrande zekering was vervangen en het systeem bleef weigeren.
Voor de zekerheid ook controle op het verlaagde verkeerslicht.
Deze spin heeft het systeem op tilt zien gaan...
Systeem wordt om 17:09 uur weer opgestart. De voorwaarschuwing is wordt ingesteld
zodra het systeem in bedrijf treedt, alle lichten gaan van knipperend oranje naar oranje, daarna rood.
Terwijl de regelaarster links haar werk nog doet, is het systeem weer in bedrijf.
De groene lampjes tonen op groen staande lichten.
Rode lampjes zijn detecties van auto's rijdend/stilstaand op de lussen in de weg.
Lampjes rechtsboven lichten op bij voertuig-detectie op de lus. Die op de kaart de aangestuurde lantaarn op het stoplicht.
Als nood-oplossing is gekozen om kaart 4 en 5 te verwisselen, wat nog niet tot problemen heeft geleid.
Deze kaarten zijn schreeuwend duur en kunnen alleen door de serviceteams van Vialis worden vervangen.
Wederom het groene licht voor het Almelose verkeer.
Onze dank voor de heren van Imtech voor de uitgebreide uitleg over het systeem.