Actueel uit Stad & Ambt


Plaatsing  
 
15-08-2012  

Urenco lanceert educatieve game

 

ALMELO - URENCO Group lanceert vandaag Richie’s World of Adventure, een gratis game voor tablet en pc. Richie’s doel -energie verzamelen- leidt tot een reis rond de wereld waarbij de speler iets leert over (kern)energie. De game is onderdeel van URENCO’s Richie programma speciaal ontwikkeld voor kinderen. De mascotte speelt ook een rol bij de techniek workshops op basisscholen, op beurzen en heeft een eigen website en Facebook pagina.

Het spel start in Groot-Brittannië van waaruit Richie een aantal herkenbare regio’s en landen doorkruist. Door energiebollen te verzamelen laadt hij zijn batterij en zijn score op. Tijdens zijn reis moet Richie proberen om elektrische, energieslurpende apparaten te ontwijken. Elke level heeft een unieke bonus game, zoals een trip de Eiffeltoren of het Vrijheidsbeeld op.

Jayne Hallett, Head of Group Communications: “Leren gebeurt tegenwoordig steeds meer visueel en digitaal. Dat was voor ons reden om een leuke en leerzame game te ontwikkelen. Zo leren kinderen en jongeren spelenderwijs over kerntechnologie. Richie introduceert op een begrijpelijke manier thema’s als energie, duurzaamheid en kerntechnologie. Onze game geeft informatie over de energiemix, waarin volgens URENCO kernenergie onmisbaar is.”

De app versie is gratis te downloaden via de iTunes App Store, is geschikt voor Android platforms en is ook online te spelen. Spelers kunnen zich wereldwijd meten met elkaar via een global scoreboard. Aan het einde van dit jaar worden er zes nieuwe landen aan de game toegevoegd, voor de hard core spelers.

Game op iTunes:
Game op Android:
Web versie:
URENCO website: www.urenco.com
Richie’s website: www.urenco.com/richie 

Archief
Terug naar vorige pagina