Ik had dus geen internet meer.
Ik heb zoveel verstand van die zaken, dat ik meteen die donderdagmiddag om half 12 wist dat er grote shit in de kabel was…
Mijn vriend uit dezelfde buurt had dezelfde problemen gehad, kabel breuk, kruising.
En nu moet je weten dat ze bij ons dus mega bezig zijn met het kruispunt H.R. Holstlaan/Schoolstraat/verdiept spoor.
Ik dus die vrijdag ochtend de klantenservice van On-Line gebeld.
Die eerst allemaal voor 20 cent per minuut modem aan pingen, ik via mijn computer in mijn modem kijken. Nou dat wist hij allemaal wel goed te doen. Geen broodje aap, maar ik zei hem nog dat het minimaal een cross-over in de kabel was en als we helemaal pech hadden een kabelbreuk.
Maar hij vertelde mij dat hij dit protocol moest volgen. Heb ik helemaal begrip voor, het lijkt de zorg wel, daar wordt je inmiddels ook doodgegooid met protocollen. Opgelegd door de zorgverzekeraars, maar daar over een andere keer.
Uiteindelijk zijn we toch tot de zelfde conclusie gekomen die helpdesker en ik.
Grote poep dus..
Hij zou mij terug bellen.
En wat schets mijn verbazing? Hij belde na 2 uur terug!!!!
Helaas kon hij vandaag geen On-Liner sturen, dat zou maandag worden…
Heb ik geen probleem mee.
Maandag ik thuisblijven binnen de gesteld tijdsmarge, maar geen On-Line techneut.
Die belde even later op (!) duizend maal excuus, maar het was echt hommeles bij ons in de buurt. Hij zou later wel komen en van te voren wel bellen.
Eind die middag dus die On-Liner over de vloer. Helemaal gestrest, lagguh…
Hij met een meter aan de gang en constateerde dus dat het niet aan de huisinstallatie lag, maar aan de KPN-kabel van mijn huis naar de kast c.q. centrale.
Daar mocht hij niks aan doen, dat was een KPN-aangelegenheid en hij gaf het direct door…
Die woensdag daarop een KPN techneut over de vloer. Mooi op tijd en ook hij wilde geen koffie en was ook helemaal in de stress. Ik was geval nummer tig in de buurt. Lagguh… (Ik hou namelijk van chaos, als het maar bij een ander is.)
Ondertussen een dongel van de KPN “geroggeld vlia een vlind” van me. Dat ding werkte uitstekend maar ohwé als je boven de 400Mb uit dataverkeerd.. Dan betaal je echt de hoofdprijs…..
Maar die KPN-ner vertelde dus dat het hoogstwaarschijnlijke een kabelbreuk was.. suuur
Maar hij mocht dat verder niet oplossen, hij was alleen de “contsateerdert.”
Hij ging nu de Putjesgravers/Tentjesbouwers/Tukkie doeners (De vroegere PTT-ers) aan het werk zetten.
Ik kreeg keurig later op de dag een telefoon van KPN dat ze vrijdag tussen 10 en 12 zouden komen.
Die dag om vijf voor 12 ik aan de telefoon (wel via On-Line, want de KPN kon alleen in opdracht van On-Line wat doen, want die waren de huurders van de kabel..??)
En temet dat ik sprak stoppen daar met veel geweld twee(!) KPN bussen voor mijn deur. Het leek wel het arrestatie team van de KPN.
Hans en Frans kwamen helemaal lachend achterom (wilden geen koffie) want ze hadden best lol. Blijken zij ook chaos liefhebbers te zijn. Het maakte hen allemaal “de pis niet lauw” Hoe meer storingen hoe beter. Zo bleven zij tenminste aan het werk en hadden ze geen problemen hun hypotheek af te lossen.
Meten is weten en uiteindelijk bleek er dus een foutje te zitten in het betonnen doorverbindinghuisje een eind verder op.
Er was een nieuwe kabel getrokken onder eerder genoemd kruispunt en daar ewas met het oversluiten wat mis gegaan.
Ik zou op nummer 412 moeten zitten en ik zat ok nummer 212.
Snel even de soldeerbout warm gestookt en mijn kabeltje op de juiste plek gezet en ik was weer helemaal On-Line.
En nu maar eens kijken hoe ik die week niet On-Line te zijn gewest bij On-Line vergoed krijg..
Moraal van het verhaal. On-Line lijkt de overheid wel. Iedere scheet heeft een andere oplosser.. En niemand heeft de uiteindelijke verantwoording.
Maar ik vind wel dat ik keurig behandeld ben. En dat mag ok wel eens gezegd worden..
En niet te veel eieren eten met de Paas…
Tweede moraal: Moraal van het verhaal. Ik heb helemaal geen klachten KPN werkt zich hier twee tot 5 slagen in het rond. Prima communicatie en als klapper op de pijl. Diezelfde dag nog een after sales telefoontje van KPN of alles tot tevredenheid is opgelost en nogmaals excuus voor de overlast.
Het duurde allemaal even, maar dan is het ok opgelost.
Ik ben al een kwart eeuw bij Wanadoo of is het nu Orange, nee het is On-Line toch?
On-Line en KPN: een aanrader.
Maar er blijven natuurlijk altijd nog personen met te veel azijn in hun blaas.
Good goan, Chris
Groet’n Chris |