Uw mening

Wanneer u zich als bezoeker van Almelo Nieuws
geroepen voelt, ook uw mening aan het grote publiek
kenbaar te willen maken, kunt u dat serieus of met
een "knipoog" kwijt op Almelo Nieuws.
Reageren op andere artikelen mag ook.
Mail daarvoor naar de
redactie.

Plaatsing  
 
30-11-2018  

Nieuwe ergernis

 

Heel Webshop Nederland juicht over de fors stijgende omzet maar dat heeft ook keerzijden. Sinterklaas, Cyber Monday, Black Friday en straks Kerst zijn van die momenten dat het aantal te bezorgen pakketjes aan particulieren enorm toeneemt bovenop het toch al stijgende omzetpotentieel via webshops.
Duizenden busjes scheuren door Nederland. Achter het stuur evenzoveel ‘uitgebeende’ werknemers of ZZP’ers die tegen minimale vergoeding de bestelde pakketjes van A naar B rijden.
Onder de enorme tijdsdruk worden verkeersregels meer en meer genegeerd en stopt men waar het hen het beste uitkomt al dan niet dubbel parkerend. Volgers in het verkeer negerend, die maar al te vaak geduld moeten tonen of zelfs een grote mond krijgen als men een aanmerking maakt over het verkeersgedrag van het toenemend aantal malloten onder die transporteurs, die tevens heel wat brandstof slurpend, motoren laten draaien bij het afleveren en je op de snelweg steeds vaker links en rechts voorbij sjezen met snelheden boven de limiet.

Het fileleed wordt door dit soort handel evenredig belast want veel bestellingen gaan ook nog eens linea recta terug omdat men de bestelde waar alsnog niet leuk vindt of soms maar een dag gebruikt zoals feestkleding. De handelsomzet van Black Friday bedroeg ruim 845 miljoen euro. Hoeveel retour gaat weet men niet. Evenmin het extra brandstofverbruik en de extra C02 uitstoot. Wat wel duidelijk wordt, is dat steeds meer mensen een negatieve BKR-notering krijgen omdat de rem op te makkelijk kopen is weggevallen. Wie neemt wanneer de verantwoordelijkheid om deze toenemende idioterie te stoppen? 

Archief
Terug naar vorige pagina