Uw mening

Wanneer u zich als bezoeker van Almelo Nieuws
geroepen voelt, ook uw mening aan het grote publiek
kenbaar te willen maken, kunt u dat serieus of met
een "knipoog" kwijt op Almelo Nieuws.
Reageren op andere artikelen mag ook.
Mail daarvoor naar de
redactie.

Plaatsing  
 
12-07-2014  

Premium Quality Time bij Heracles Almelo


Ja, dus bleek enkele weken later. Heracles Almelo doet het bier uit 053 in de ban en gaat met Heineken in zee.
De grote bazen van SABmiller willen voortdurend het rendement opschroeven. Dat doet men met bezuinigingen intern, minder ruimte in sponsor- en leenovereenkomsten en met minder bier in een 'pijpje'.
Op een dag drink je geen ambachtelijk Twents bier meer maar Sab!
 

Het viel bijna niemand op tijdens de perspresentatie in aanloop naar het nieuwe seizoen van Heracles Almelo. Voorzitter Jan Smit en algemeen-directeur Nico-Jan Hoogma samen achter de tafel met voor hun neus een flesje Heineken, terwijl op de sponsorboarding toch concurrent Grolsch wordt geduid als clubsponsor.
Zou….? Nee, bleek even later nadat Smit de pers welkom heette met de woorden: “Welkom in dit ‘trillende’ Polman Stadion. Waar waren jullie om de start van de vernieuwbouw op de foto te zetten en te beschrijven? Al die containers, kranen en bouwvakkers. Nou? Wel schrijven als het tegenzit bij het bouwplan, maar niet als het echt gaat beginnen? Smit koos dus voor de aanval, om in voetbaltermen te blijven.

Die flesjes Heineken moesten e.e.a. onderstrepen, want Smit is trots op wat de club presteert met het toch bescheiden budget in de eredivisie. Daarom ook zeven jaar van ‘strijd’ met gemeente en provincie om te komen tot een plan voor een grotere capaciteit van de Almelose voetbalarena. In fasen wordt dat nu gerealiseerd. Te beginnen met een interne verbouwing van het hoofdgebouw dat deels werd gestript om kleedkamers te vernieuwen, het supportershome groter te verhuizen en het onderkomen van de staf te verbeteren. Daarnaast worden de pilaren al gezet voor de tweede ring, waaraan men volgend jaar maart gaat beginnen.

Smit is een doener die iets wil bereiken. Soms wat te enthousiast, zeker als het om gepresenteerde plannen van opeenvolgende ‘stenenstapelaars’ gaat, zo is in de afgelopen jaren gebleken. De rem werd echter gehanteerd door de provincie om die tienduizenden vierkante meters detailhandel tegen te houden. Daar komt bij, dat volgens de eigen cijfers van de club niet de grotere toeschouwerscapaciteit de meeste centen in het laadje brengt maar de skyboxen en business-ruimte. Dat kan allemaal worden gerealiseerd nu er een akkoord is, maar of die 13.600 stoeltjes vol komen is een ander verhaal. Dat moet op het veld bewerkstelligd worden en om dat te duiden had Smit die Heinekenflesjes nodig. Er staat namelijk ‘Premium Quality’ op het etiket terwijl sponsor Grolsch niet verder komt dan ‘Premium Pilsener’.

Premium Quality wil Smit namelijk leveren met de club. De onderbouwing gaf hij ook. ‘Voor het tiende jaar op rij eredivisie. Op plek 10 van de KNVB Ranking en voor het nieuwe seizoen met tien nieuwkomers een uitgebalanceerde selectie van talent tot ervaring’, meldde Smit vol trots. Daarmee moet de club het in het komende seizoen beter doen dan in het vorige, dat op het eind toch enigszins leidde tot ‘billen knijpen’.
Kortom Smit duidde op het vertrouwen dat bij clubleiding en technische staf heerst. Dat is namelijk ook het mooiste aan Smit die altijd vol vertrouwen naar voren kijkt en tegenslagen pragmatisch opzij schuift, zelfs als hij moet vloeken in de kerk of de concurrent van de sponsor nodig heeft om zijn visie te duiden. Plek 10 op de ranglijst 2014-2015 !!!

‘Fijnslijper’

Fotoreportage (1 foto's)...

Archief
Terug naar vorige pagina