Wanneer u zich als bezoeker van Almelo Nieuws geroepen voelt, ook uw mening aan het grote publiek kenbaar te willen maken, kunt u dat serieus of met een "knipoog" kwijt op Almelo Nieuws. Reageren op andere artikelen mag ook. Mail daarvoor naar de redactie. |
Plaatsing | ||
---|---|---|
11-10-2012 | Het kan beter met een Dollegoor Terminal |
|
Verruiming vaarweg Wat betreft de bereikbaarheid van het XL Businesspark Twente voor schepen, is een planstudie gestart om de zijtak van het Twentekanaal richting Almelo te verruimen. Op dit moment is dit een klasse IV vaarweg, geschikt voor schepen van maximaal 9,75 meter breed, 110 meter lang en een diepgang van 2.5 meter. De studie zal uitwijzen of de vaarweg in de toekomst geschikt gemaakt kan worden voor klasse Va, schepen met een maximale breedte van 11.40 meter, een lengte van 110 meter en een diepgang van 2,80 meter. Langs het Twentekanaal wordt een terminal gerealiseerd. Alle bedrijven van XL Businesspark Twente kunnen van deze terminal gebruikmaken. De laad & loskade bij het XL Businesspark Twente geeft directe aansluiting op de A35/A1 (E8). Het kabinet heeft al besloten de sluiscapaciteit bij Eefde meer dan te verdubbelen. Ook wordt een nieuw onderzoek overwogen voor een grensoverschrijdend verbindingskanaal naar het Mittellandkanaal in Duitsland. Dit naar aanleiding van het onlangs uitgebrachte rapport van TNO; 'Van spoor naar binnenvaart'. (zie hiernaast >>) Meer vrachtvervoer over water zou eveneens kunnen betekenen dat het de beoogde transport van 80 vrachttreinen per dag door Overijsselse steden niet nodig is! Red. |
Meneer van Dalfsen: Het kan beter met een Dollegoor Terminal. Vrijdag 5 oktober een aardig artikel in de Roskam “Belangrijkste ontwikkeling voor Twente in Rotterdam”. Het bestuur van NAT¹ heeft het artikel met veel belangstelling gelezen. Stichting NAT ¹ Stichting Natuurlijk Twente |