Overijssels Nieuws


Plaatsing  
 
24-11-2011  

Winnaars Twentse toerisme prijs bekend

 

Natuurmonument, Abellife en Hof van Twente winnen Twentse toerisme prijs

Natuurmonumenten, AbelLife en Wijngaard Hof van Twente hebben de Toerisme Stimuleringsprijs Twente gewonnen.
De Toerisme Stimuleringsprijs Twente wordt uitgereikt aan Twentse ondernemers in de toeristische sector, die vernieuwende business concepten hebben ontwikkeld. Voor alle drie de winnende projecten geldt dat het de meest innovatieve projecten zijn.
De Toerisme Stimuleringsprijs Twente is een initiatief van Regio Twente, het Twents Bureau voor Toerisme, de Kamer van Koophandel en Saxion Kenniscentrum Business Development & Hospitality.

Bij het project van Natuurmonumenten spreekt m.n. het ondernemende karakter van de organisatie aan.
Het Abellife project stimuleert zowel verblijf in de stad als op het platteland.
Bij het project van Wijngaard Hof van Twente hebben zowel het originele als het duurzame aspect een rol gespeeld in de jurywaardering. Het originele zit m.n. in het maken van druivenpitolie uit restafval van de wijnproductie.

Het ontwikkelen van een nieuwe Twentse belevenis stond bij de prijsvraag centraal. Voorwaarde om mee te dingen naar de prijs was dat het bij het concept om een samenwerking tussen meerdere ondernemers moet gaan. Juryvoorzitter Hans van Agteren, portefeuillehouder recreatie en toerisme Regio Twente: “Twente is een vooraanstaande toeristische regio. Recreatie en toerisme is van groot economisch belang, bijvoorbeeld op het gebied van werkgelegenheid. Regio Twente en het Twents Bureau voor Toerisme werken samen met ondernemers en alle betrokken partijen in de regio hard aan de versterking van de toeristische sector. Daarom is het zo belangrijk om vernieuwend ondernemerschap te stimuleren. De prijswinnaars laten zien hoe creatief Twentse toeristische ondernemers zijn. Met de Toerisme Stimuleringsprijs Twente willen we onze waardering daarvoor tot uitdrukking brengen.”

Rien Lammertink, Twents Bureau voor Toerisme, geeft aan dat alle ideeën goed het gevoel van Twente weergeven.
De jury merkt op dat ‘proef Twente’ kansen biedt om in de toekomst nog meer Twentse producten onder de aandacht te brengen.

De jury bestond verder uit Louis Koopman (Kamer van Koophandel), Rien Lammertink (Twents Bureau voor Toerisme), Mirjam Koster (Saxion Hospitality Business School), Harald Droste, Winnaar 2010, Reinoud van Assendelft-De Coningh (Van Assendelft & Partners) en Hans van Agteren (portefeuillehouder recreatie en toerisme Regio Twente) juryvoorzitter. De prijsuitreiking vond plaats tijdens de Toerisme Netwerk Bijeenkomst, een onderdeel van de Business Meets Twente Beurs.

De drie projecten
• Fred van Schoonhoven van Abellife wil de ‘Smaak van Twente’ laten beleven met een App;
• Ilse Visscher van Wijngaard Hof van Twente wil ‘Vloeibaar Twents Goud’ inzetten om gasten te laten verwennen in de wellness sector.
• Natuurmonumenten wil een belevingswandeling maken door het Twentse landschap, waarbij diverse ‘kiekpunten’ gemarkeerd zijn voor een aandachtige blik op Twente.
 

Archief
Terug naar vorige pagina