Actueel uit Stad & Ambt


Plaatsing  
 
02-11-2015  

Zakelijk Almelo en Winnaars Slinger Award

 

ALMELO – De Slinger Award 2015 ging naar 'match' Brandweer Twente en De Gravenruiters voor gehandicapten. Initiatiefnemer Henny Ganseman van de Slinger reikte de Awards uit na een kleine uitleg tijdens Zakelijk Almelo over de genomineerde drie ‘matches’ waarin bedrijven en instellingen elkaar de helpende hand bieden.

Voordien ging gespreksleider Martin Steenbeeke het gesprek aan met patissier Eric van Otten die banketbakkerswinkels exploiteert in Enter waar het allemaal in 1990 begon, Goor, Rijssen en Almelo (v/h Dhert).
Van Otten legde Steenbeeke uit dat hij alleen puur natuur basis-ingrediënten gebruikt om de 'de lekkerste en mooiste producten van Enter’ te maken. Niet voor niets behaalde hij in 2009 twee sterren en was hij in 2006 al eens de beste brood en banketbakker van Nederland. In latere jaren dingde hij niet meer mee omdat je er ook een ‘duur imago’ door krijgt. Wel onderscheid hij zich bewust van supermarkten door puur natuur te bakken. Van Otten verhuist in Almelo binnenkort zijn brood en banketwinkel van de Grotestraat Zuid naar de Bornsestraat 7 (Oude Veemarkt). Reden de blauwe zone waar kort parkeren gratis is!
De ‘warme bakker’ is ook de initiatiefnemer van de stichting The Breadhouse, een stichting die kleinere bakkerijmachines opkoop, laat reviseren en in bijvoorbeeld Afrika en Armenië inzet voor kleine mobiele bakkerijen. Het is zijn inzet voor maatschappelijk verantwoord ondernemen vanuit een christelijke geloofsbelijdenis.

Thijs ter Haar en Paul Aretz van Kamphuis Makelaars lieten ten overstaan van Steenbeeke hun licht schijnen over de Almelose onroerend goed markt. De ‘Almelose nummer 1’ in de huizenmarkt hebben ook een niet onbelangrijk deel van de bedrijfruimtesportefeuille in handen. Zij lieten hun licht schijnen over de toepassing van social media want een ‘verkoopbord in de tuin’ is al lang niet meer het hoofdmiddel om panden aan de man te brengen. De makelaar moet dus meer en meer zijn toegevoegde en vakinhoudelijke waarde laten zien. Dat geldt voor de woningmarkt maar meer nog voor de zakelijke markt waar afwegingen puur vanuit zakelijk oogpunt worden bezien. Beiden stellen dat de visie op de binnenstad compacter en kleinschaliger moet zijn om ‘funshoppen, gezelligheid en sfeer’ te bevorderen. Men acht bij Kamphuis Makelaars in de huidige tijd gratis parkeren een utopie.
Enthousiast zijn Ter Haar en Aretz over de ontwikkeling van het complex Indië door Ter Steege Vastgoed waarin Kamphuis Makelaars een niet onbelangrijke portefeuille heeft. Beiden achten de ligging in het hart van de stad briljant en de combinatie met historie supermooi.

De gesproken column werd deze keer uitgesproken door Linda Hilberink, chef van de stadsredactie van Tc Tubantia. De column is hier terug te lezen.

Fotoreportage: Jan Bril

Fotoreportage (34 foto's)...

Archief
Terug naar vorige pagina