Overijssels Nieuws


Plaatsing  
 
14-06-2012  

Hotel Group/Sell It wil journalist de mond snoeren


Alwin Offereins onderzoekt de praktijken van Sell It BV i.o. het moederbedrijf van Hotel Group dat de abonnementen voor gratis hotelovernachtingen verkoopt via telefonische benadering met de lokkende mededeling dat u een prijs heeft gewonnen.
 

ALMELO – De Hotel Group die tegen jaarlijkse betaling hotelpaspoorten aanbiedt voor gratis overnachtingen, wil dat de Almelose freelancejournalist Alwin Offereins niet meer de term ‘oplichter’ gebruikt in zijn oproepen via internetfora om klachten over het bedrijf van eigenaar Ton van den Berg van moederbedrijf Sell It bij hem aan te melden. Offereins werd zelf het ‘slachtoffer’ en onderzoekt sindsdien de praktijken van Hotel Group.
Woensdagmiddag werd Offereins in kort geding gedagvaard voor de rechtbank in Almelo, waar geëist werd dat Offereins zich niet meer van de term ‘oplichting’ bediend in zijn oproepen via internetfora en de term 'oplichting' verwijderd en bovendien geen contact meer mag opnemen met eigenaar Ton van den Berg van Hotel Group / Sell It.

Hotel Group ligt niet alleen bij Offereins onder vuur maar ook bij de Consumentenbond en Omroep Max, die al eerder dit jaar een uitzending wijdde aan de praktijken van enig eigenaar Ton van den Berg van Hotel Group / Sell It. Volgens honderden klachten wordt na telefonische benadering 150 euro per jaar afgeschreven terwijl men met het Hotelpaspoort nauwelijks bij enig hotel in Nederland terecht kan en het ‘abonnement’ niet tot nauwelijks kan opzeggen. Ook een aantal hotels, waar Hotel Group / Sell It mee schermt overeenkomsten te hebben, meldden toen dat dergelijke overeenkomsten niet bestonden en het onmogelijk bleek om hun bedrijf van de publicaties van Hotel Group / Sell It af te krijgen. De tv-uitzending van Omroep Max leidde destijds tevens tot vragen in de Tweede Kamer.

Onderzoeker Offereins hoort over een week van de rechter of hij de term ‘oplichting’ nog mag gebruiken in zijn oproepen. Gelet op eerdere publiciteit lijkt het in ieder geval verstandig om nimmer een Hotelpaspoort via Hotel Group / Sell It aan te vragen.

Omroep Max omschrijft de uitzending via Uitzending gemist als volgt: De meest uiteenlopende consumentenproblemen. Van garantieproblemen tot oplichtingspraktijken. Van misstanden in verpleeghuizen tot verlammende bureaucratie bij de overheid. Ook Omroep Max noemt het schijnbaar oplichting, maar deze werd niet gedagvaard.

Klik
hier en hier voor meer over de Hotetgroep en het Hotelpaspoort
Offereins op Twitter: Klik hier
Klachten naar de Consumentenbond. Klik hier
 

Archief
Terug naar vorige pagina